A Metropolitan Egyetem Turizmus és Marketing Intézetének keretein belül működő Turizmus Tehetségműhely hallgatói városmarketing-versenyre pályáztak. Ennek témájaként – a jelentkezők közül kiválasztva - Marcalit találták a legizgalmasabbnak ahhoz, hogy feladatukat teljesítsék. A kutatási eredményeket a Pécsen tartott regionális döntő keretében mutatták be.
A hallgatók által összeállított kérdőívet több mint háromszázan töltötték ki - köztük városlakók és vidéken élők is. Utóbbiak válaszaiból kiderült: 60 százalékban a városi fürdő miatt ismerik Marcali nevét. A számokból az is kiderült: a marcaliak összességében szeretnek a városban lakni. A kitöltők 72 százaléka adott hétnél magasabb pontot a tízes skálán. A tetszési index a családi kötődésen kívül, a csendes, parkos, rendezett város kategóriában volt a legmagasabb.
Az ítéletek szerint: elsősorban az egészségügyi ellátáson lenne mit javítani, másodsorban jóval több kulturális, szórakoztató program kellene és szükség volna új látnivalók létrehozására is a turizmus fellendítése miatt. A programokon belül több fesztivált szeretnének, melyeken – csaknem 60 százalékban - pop, könnyűzenei előadók, tehetségkutatók fellépőinek koncertjeit hallgatnák leginkább.
A kitöltők között voltak olyanok is, akik azt vetették fel, hogy hétvégén, kora reggel ne harangozzanak, ellenben hajnalig tartó szórakozási lehetőségeket szeretnének. Mások kilátót képzelnének el a Marcali-háton, de zenebölcsődét is szívesen fogadnának a városban. A fesztiválok jellegét elsősorban a gasztrovonalon határozták meg - benne például fagyi-, és sörkóstolóval, de kutyafesztiválok megrendezését is felvetették az ötletelők.
Az elemzések után, a városmárka-építés középpontjába a marcali fürdő került a szálláshelyek fejlesztésével – még egy városi kemping létrehozása is felvetődött. E köré épült fel a zöldturizmus a borvidék bekapcsolásával, gyalogos- és kerékpártúrákkal, valamint közösségépítő sportos programokkal, tematikus utcafesztiválokkal.